Ferrari

Ferrari’s story officially began in 1947 when its first road car, the 125 S, emerged from the gate of no. 4 Via Abetone Inferiore in Maranello. The iconic two-seater went on to win the Rome Grand Prix later that year and shortly thereafter was developed into a refined GT roadster. The company has travelled a long way since then, but its mission has remained unaltered: to make unique sports cars that represent the finest in Italian design and craftsmanship, both on the track and on the road. The very definition of excellence and sportiness, Ferrari needs no introduction. Its principal calling card is the numerous Formula One titles it has won: a total of 16 constructors’ championships and 15 drivers’ championships. And of course, there is the impressive lineup of legendary GT models. Cars that are unique for their design, technology and luxurious styling and that represent the best in Italian the world over.

Obiettivo

Per la prima volta nella propria storia Ferrari si affaccia al mondo dei career days e non può esimersi da una presentazione in linea con la propria immagine di eccellenza e prestigio.

Soluzione

Per la presenza di Ferrari presso l’edizione 2019 del Career day del Politecnico di Torino, abbiamo identificato in una struttura retroilluminata il perfetto punto di incontro tra la praticità e la snellezza richieste da una fiera del lavoro e l’immagine di eccellenza che caratterizza il brand Ferrari. Al Career day quindi lo spazio assegnato a Ferrari è risultato di facile identificazione ed estremamente caratterizzante, anche grazie all’installazione di un monitor che raccontava il brand attraverso i film più celebri degli ultimi due secoli.